آموزش حل روبیک دو در دو به روش مبتدی

آموزش حل مکعب روبیک دو در دو مبتدی

قبل از خواندن مقاله آموزش حل مبتدی روبیک دو در دو به روش مبتدی ویدیوی

آموزش روبیک دو در دو که در بالای صفحه هست را ببینید.


آموزش حل روبیک ۲ در ۲ به روش مبتدی

آموزش حل روبیک دو در دو

 

 مرحله اول: آموزش روبیک دو در دو

در مرحله اول ما باید روبیک سه در سه رو بلد باشیم. اگه بلد نیستید مکعب روبیک سه در سه‌تون رو کامل کنید. میتونید از آموزش حل روبیک سه در سه به ساده‌ترین روش که در سایت گذاشتیم استفاده کنید.

 

مرحله دوم: سطح سفید

توی مرحله بعدی باید سطح سفید روبیکمون رو کامل کنیم. برای این کار به هر نوع که می‌تونیم لایه سفیدمون رو کامل می‌کنیم. اگر قطعه‌ای بود که نتونستیم کامل کنیم با چندبار اجرا کردن، فرمول ‘R U R’ U آن قطعه را هم کامل می‌کنیم تا کل سطح سفید روبیک دو در دو مون کامل بشه. که بعدش بریم سراغ مرحله سوم این آموزش.

 

مرحله سوم: سطح زرد

توی سومین قدم از اموزش حل رویک دو در دو باید سطح زرد روبیکمون رو کامل کنیم. که برای این کار از فرمول ‘R U R’ U R U2 R استفاده می‌کنیم. و حالت دست‌گیری ما نیز به شکل ماهی یا زرد سمت چپ، خواهد بود. و این نوع دست‌گیری‌ها را در مقاله آموزشحل کردن روبیک دو در دو روبیک سه در سه توضیح دادم پس در اینجا دیگر توضیح نمی‌دهم.

 

مرحله چهارم: دور سطح زرد

حالا که ما سطح سفید و زرد روبیکمون رو کامل کردیم. نوبت به دور روبیکمون میرسه که مثل روبیک سه در سه، روبیکمون رو هم کامل می‌کنیم. یعنی آخر جفت داشتیم سمت چپ می‌گیریم. آخر نداشتیم هم یک بار فرمولی رو که توی روبیک سه در سه، داشتیم که ’R U R’ U’ R’ F R2 U’ R’ U’ R U R’ F، باشه رو اجرا می‌کنیم.

 

مرحله پنجم : دور سطح سفید

توی مرحله پنجم ما اول از همه روبیکمون رو می‌چرخونیم تا سطح سفیدمون بالا بیاد. بعد از اون مثل مرحله چهارم روبیک دو در دومون رو کامل می‌کنیم.

تبریک میگم شما تونستید روبیک دو در دوتون رو کامل کنید.

2 نظر برای “آموزش حل مکعب روبیک دو در دو مبتدی

  1. رضا میگوید:

    حل روبیک فقط فرمول هست و استعداد و خلاقیت در حل روبیک خیلی مهم نیست به جای اینکه وقت بگذارم برای روبیک میرم دنبال هنر و یادگیری یک ساز

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.