مکس پارک کیست

مکس پارک کیست؟

مکس پارک، اسپید‌کیوبر آمریکایی رکوردار جهان چندین ایتم مختلف روبیک در بخش سینگل و اوریج هست.

 

مکس پارک کیست

مکس پارک، اسپید‌کیوبر آمریکایی با ملیت کره‌ای رکوردار جهان چندین ایتم مختلف روبیک در بخش سینگل و اوریج هست. او متولد شده در شهر سریتوس، کالیفرنیا در سال 2001 است. وقتی او دو ساله بود پزشکان در او بیماری اوتیسم را تشخیص داده بودند؛ و به پدر و مادر اسپیدکیوبر ما گفته بودند که او احتمالا تا پایان عمر خود کمک نیاز دارد. و همانطور که او بامهارت های اجتماعی دست و پنجه نرم می کرد، مکعب روبیک در این راه به او کمک می‌کرد؛ تا مهارت‌های اجتماعی‌اش را توسعه دهد.

 

شروع دنیای کیوبینگ برای مکس

زمانی که مکس پارک 10 ساله بود، به طور منظم به مسابقات روبیک می‌رفت. به گفته‌ی پدر و مادرش، او به دلیل داشتن بیماری اوتیسم فقط یک سرگرمی داشت آن هم چیزی نبود، به جز مکعب روبیک. و طولی نکشید که او در حل کردن مکعب روبیک سریع شد. و در اولین مسابقه‌ی خود مثل فیلیکس زمدگز رتبه اول را بدست آورد.

 

رکوردهای رسمی مکس

اولین رکورد جهانی مکس پارک در ایتم oh (حل روبیک با یک‌دست) در سال 2016 زده شد و در سال های 20117 و 2018 و 2019 بهبود داده‌شد و به زمان 9.42 رسید.

او یک‌سال بعد از این رکورد توانست اوریج (میانگین) روبیک سه در سه را با زمان 6.39 از آن خود کند ولی فیلیکس زمدگز در سال 2019 این رکورد را تا زمان 5.53 بهبود داد. و در همین سال (2017) اولین رکورد جهانی خود را در بخش اوریج ایتم 4 در 4 ثبت رساند و در سال‌های بعدی این رکورد را بهبود داد و به زمان 21.11 رساند. سال 2017، سال شکوفایی مکس پارک در جهان بود؛ و توانست چندین رکورد جهان روبیک را در ایتم‌های مختلف به چنگ خود درآورد چه در در بخش اوریج (میانگین) و چه در بخش سینگل (تک حل).

مکس پارک در حال حاضر رکوردار ۱۱ ایتم زیر در جهان هست و همچنین بیش ۱۱ رکورد در قاره و کشور خود نیز دارد.

اوریج روبیک ۳ در ۳

اوریج و سینگل روبیک ۴ در ۴

اوریج و سینگل روبیک ۵ در ۵

اوریج و سینگل روبیک ۶ در ۶

اوریج و سینگل روبیک ۷ در ۷

و در نهایت اوریج و سینگل ایتم oh

 

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.